شنبه 8 ارديبهشت 1403
 رايزن فرهنگي سوريه و مديركل هنرهاي تجسمي در بازديد از نمايشگاه نقاشان سوري همكاري هنري ايران و سوريه گسترش مي يابد بازگشت
 

رايزن فرهنگي سوريه در ايران و مديركل هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشگاه مروري بر آثار نقاشان سوريه ديدن كردند.

به گزارش روابط عمومي سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، غسان كلاس؛ رايزن فرهنگي سوريه در ايران و محمود شالويي؛ مديركل هنرهاي تجسمي ضمن بازديد از نمايشگاه آثار نقاشان سوري درباره همكاري مشترك هنري گفت و گو كردند.

محمود شالويي؛ مدير كل هنرهاي تجسمي با اشاره به همكاري ايران و سوريه در سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر گفت: در اين دوره جشنواره آثار در شش كشور از جمله كشور سوريه به نمايش گذاشته شد و به منظور معرفي هنر نقاشي سوريه نيز آثار نقاشان اين كشور در نگارخانه كمال الدين بهزاد ارائه گرديد.

شالويي همچنين گفت: اين همكاري در جشنواره تجسمي فجر مقدمه و زمينه مناسبي را براي گسترش و تقويت همكاري هاي هنري و برگزاري نمايشگاه ها فراهم مي كند.

غسان كلاس؛ رايزن فرهنگي سوريه در ايران نيز از مسئولان فرهنگي ايران براي برگزاري نمايشگاه نقاشان و هنرمندان سوريه قدرداني كرد و گفت:

ايران و سوريه مي توانند نمايشگاهها و همكاري هاي گسترده اي داشته باشند و تعامل فرهنگي و هنري دو كشور تقويت شود.

در نمايشگاه مروري بر آثار نقاشان سوريه ، 29 اثر از 29 هنرمند سوري از جمله لبيب رسلان، ريما سلمون، فائق وحدوح و ماجد صابوني در نگارخانه كمال الدين بهزاد ارائه شده است و اين نمايشگاه تا 13 اسفندماه ادامه دارد.

نمايشگاه مروري بر آثار نقاشان سوريه از برنامه هاي جنبي سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر است.

در اين بازديد مسئولان جشنواره تجسمي فجر و داود ثمري؛ مديرعامل موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر نيز حضور داشتند.

8/12/1389

روابط عمومي

سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر
تاريخ خبر:  1389/12/08