سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403
 یک پژوهشگر: بحران مخاطب از مشكلات هنر خوشنويسي است بازگشت

حسين رضوي­فرد گفت: مكتب خوشنويسي انجمن خوشنويسان ايران در خط نستعليق پرنفوذترين و پرآوازه­ترين جنبش خوشنويسي از بدو تولد است.

به گزارش روابط عمومي سومين جشنواره بين­المللي هنرهاي تجسمي فجر، حسين رضوي­فرد در همايش علمي جشنواره تجسمي فجر در موزه هنرهاي معاصر تهران با موضوع « آسيب شناسي هنر خوشنويسي معاصر ايران » گفت: بحران مخاطب يكي از مشكلات تمام گرايش­هاي هنرهاي تجسمي و همچنین هنر خوشنويسي است و خوشنويسي كه در گذشته هنري در خدمت عوام و خواص بود اما خوشنويسي معاصر به سمت موزه­اي شدن پيش مي­رود.

رضوي­فرد با اشاره به نقش تأثير گذار انجمن خوشنويسان ايران در طول شصت سال فعاليت خود گفت: خوشنويسي معاصر وامدار سياست­هاي انجمن خوشنويسان ايران است و ميزان كمي و كيفي توليدات هنرمندان خوشنويس در اين شصت سال بيش از توليدات ربع قرن گذشته هنر خوشنويسي است.

وی ادامه داد: تأثير اين انجمن در انتشار آثار خوشنويسي ، صادر آثار به خارج از مرزها ، تداوم برگزاري نمايشگاه هاي خوشنويسي و كشف استعدادها قابل تأمل است .

رضوي فرد همچنين توجه به خلاقيت براي جلوگيري از تقليد و تكرار و نگاه به جريان هنر روز و تقويت دانش نظري هنرجويان خوشنويسان را در آموزش هنر خوشنويسي ضروري خواند.

اين پژوهشگر عرصه هنر گفت: ورود هنر خوشنويسي به متن زندگي مردم مستلزم شرايطي است كه از جمله آنها رويكرد آكادميك انجمن خوشنويسان در آموزش هنر، تشكيل حلقه­هاي ارتباطي خوشنويسان، نقد و بررسي آثار و نگاه­هاي حمايتي نهادهاي فرهنگي، هنري به هنر ملي خوشنويسي است.

تاريخ خبر:  1389/11/26