حسين رضويفرد گفت: مكتب خوشنويسي انجمن خوشنويسان ايران در خط نستعليق پرنفوذترين و پرآوازهترين جنبش خوشنويسي از بدو تولد است.
به گزارش روابط عمومي سومين جشنواره بينالمللي هنرهاي تجسمي فجر، حسين رضويفرد در همايش علمي جشنواره تجسمي فجر در موزه هنرهاي معاصر تهران با موضوع « آسيب شناسي هنر خوشنويسي معاصر ايران » گفت: بحران مخاطب يكي از مشكلات تمام گرايشهاي هنرهاي تجسمي و همچنین هنر خوشنويسي است و خوشنويسي كه در گذشته هنري در خدمت عوام و خواص بود اما خوشنويسي معاصر به سمت موزهاي شدن پيش ميرود.
رضويفرد با اشاره به نقش تأثير گذار انجمن خوشنويسان ايران در طول شصت سال فعاليت خود گفت: خوشنويسي معاصر وامدار سياستهاي انجمن خوشنويسان ايران است و ميزان كمي و كيفي توليدات هنرمندان خوشنويس در اين شصت سال بيش از توليدات ربع قرن گذشته هنر خوشنويسي است.
وی ادامه داد: تأثير اين انجمن در انتشار آثار خوشنويسي ، صادر آثار به خارج از مرزها ، تداوم برگزاري نمايشگاه هاي خوشنويسي و كشف استعدادها قابل تأمل است .
رضوي فرد همچنين توجه به خلاقيت براي جلوگيري از تقليد و تكرار و نگاه به جريان هنر روز و تقويت دانش نظري هنرجويان خوشنويسان را در آموزش هنر خوشنويسي ضروري خواند.
اين پژوهشگر عرصه هنر گفت: ورود هنر خوشنويسي به متن زندگي مردم مستلزم شرايطي است كه از جمله آنها رويكرد آكادميك انجمن خوشنويسان در آموزش هنر، تشكيل حلقههاي ارتباطي خوشنويسان، نقد و بررسي آثار و نگاههاي حمايتي نهادهاي فرهنگي، هنري به هنر ملي خوشنويسي است.
|