جمعه 7 ارديبهشت 1403
 داور كاريكاتور جشنواره فجر:جشنواره ها در حال جبران بي‌توجهي مطبوعات به هنر كاريكاتور هستند بازگشت
 

خاستگاه اصلي كاريكاتور مطبوعات است كه مي‌توان گفت مطبوعات كشور ما اين هنر را فراموش كرده‌اند و جشنواره ها و نمايشگاه ها در حال جبران كم كاري مطبوعات هستند، اميدوارم رسانه‌ها دوباره توجهشان به اين هنر جلب شود و زمينه را براي رشد هر چه بيشتر آن فراهم كنند.

«محمد حسين نيرومند» داور بخش كاريكاتور سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر گفت: آثارارائه شده در بخش كاريكاتور شباهت زيادي با هم داشتند، البته اين موضوع تنها در كشور ما رخ نداده و مي‌توان گفت هنر كاريكاتور در دنيا دچار ركود شده است.

نيرومند در ادامه گفت: براي حل اين معضل بهتر است هنرمندان نسل جوان كاريكاتورهاي دهه 60 و 70 را ديده و از آنها الگو بگيرند تا بتوانند آثار بهتري را خلق كنند.

وي افزود: يك كاريكاتور خوب با كمترين خطوط، بيشترين معنا را انتقال مي‌دهد، در حالي كه هنرمندان جوان اين عرصه بيشتر به عناصري چون رنگ اهميت مي‌دهند و ايده‌هاي بديع در اين عرصه كمتر مشاهده مي‌شود، البته در بخش كاريكاتور چهره آثار خوبي وجود داشت اما در كل هنرمندان جوان بايد مطالعات خود را درباره اين هنر بيشتر كرده و سپس دست به خلق اثر بزنند.

اين هنرمند اظهار كرد: خاستگاه اصلي كاريكاتور مطبوعات است كه مي‌توان گفت مطبوعات كشور ما اين هنر را فراموش كرده‌اند و جشنواره ها و نمايشگاه ها در حال جبران كم كاري مطبوعات هستند، اميدوارم رسانه‌ها دوباره توجهشان به اين هنر جلب شود و زمينه را براي رشد هر چه بيشتر آن فراهم كنند.

داور بخش كاريكاتور سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در پايان گفت: جشنواره‌ها بايد برنامه‌ريزي‌هايي را براي پرورش استعدادهاي نسل جوان داشته باشند تا هنر كشور در مسير تعالي و رشد گام بردارد.

10/12/1389

روابط عمومي

سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر

تاريخ خبر:  1389/12/10